Ładowanie

Psychologia sprzedaży w praktyce – jak zrozumieć potrzeby klienta i zwiększyć swoje wyniki w Avon

Psychologia sprzedaży w praktyce – jak zrozumieć potrzeby klienta i zwiększyć swoje wyniki w Avon

0
(0)

Praca Konsultantki Avon polega na sprzedaży produktów dostępnych w katalogu. A im skuteczniejsze są jej działania, tym większy jest zarobek. Co więc zrobić, aby osiągać jak najlepsze wyniki? Klucz do sukcesu to zrozumienie potrzeb klienta i wykorzystanie psychologii sprzedaży. Sprawdź, jak może to wyglądać w praktyce.

Na czym polega psychologia sprzedaży?

Psychologia sprzedaży to nauka, która koncentruje się na tym, jak ludzie podejmują decyzje zakupowe. Dziedzina łączy ze sobą wiedzę z zakresu psychologii, komunikacji i ekonomii behawioralnej oraz pozwala zrozumieć, dlaczego konsumenci decydują się na zakup określonych produktów i usług. Wiedząc, co wpływa na decyzje klientów, możesz skuteczniej zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty, zwiększając swój dochód.

Najważniejsze zasady psychologii sprzedaży

Dzięki znajomości psychologii sprzedaży możesz lepiej dopasować swoje działania do potrzeb klientów. Decydując się na taki krok, warto na początek zapoznać się z najważniejszymi zasadami, które nią rządzą. A są to:

  • reguła wzajemności – jeśli klient coś otrzyma (np. próbkę), poczuje się zobowiązany do odwzajemnienia,
  • zasada niedoboru – to, co rzadkie ma większą wartość (np. „zostały 3 ostatnie sztuki”),
  • zasada spójności – jeśli klient podejmie mikrodecyzję (np. wypełni ankietę), wzrasta szansa na zakup,
  • reguła autorytetu – klienci częściej ufają osobom, które uznają za autorytety.

Powyższe zasady umożliwią prowadzenie świadomej strategii, co pozwoli na osiągnięcie założonych celów.

Jak wykorzystać psychologię sprzedaży w pracy Konsultantki?

Praca Konsultantki Avon opiera się o system rabatowy – im wyższa jest wartość zamówienia, tym większą otrzymujesz zniżkę na produkty z katalogu (może wynieść nawet 35%). I dlatego warto się zaangażować. Jak wykorzystać w tym celu psychologię sprzedaży?

Uruchom wyobraźnię

Zbuduj wokół sprzedawanego produktu opowieść, która wzbudzi w danej osobie konkretną potrzebę. Warto przy tym pamiętać, że to nie cechy sprzedawanej rzeczy przekonują konsumenta, ale to, jak widzi siebie po zakupie. Możesz to wykorzystać, przykładowo, podczas sprzedaży perfum, dzięki którym kobieta może stać się np. zmysłowa, elegancka czy pewna siebie.

Aktywuj pożądane emocje

Podczas rozmów z klientkami staraj się aktywować w nich pożądane emocje (entuzjazm, poczucie wyjątkowości) oraz wygaszać negatywne (strach, nieufność). Zadbaj o pozytywny ton komunikacji, gesty i mów językiem korzyści. Używaj też słów odnoszących się do rezultatów – np. opowiadaj o efektach, jakie przyniesie stosowanie określonego kremu czy serum do twarzy.

Wzbudź zaufanie

Powinnaś być wiarygodna dla swoich klientek. Jak to zrobić? Stosuj kosmetyki Avon i pokazuj ich działanie w praktyce. Np. jeśli klientki zobaczą, jak tusz do rzęs pięknie podkreślił Twoje rzęsy, chętniej zdecydują się na zakup.

Wydobądź ukryte motywacje

Spróbuj poznać swoje klientki jak najlepiej i dowiedz się, jakie są ich potrzeby. Możesz w ten sposób wydobyć ukryte motywacje, oferując np. intensywny odcień szminki osobie, która lubi przyciągać uwagę. Słuchaj i zadawaj pytania – to fundament skutecznej sprzedaży.

Walcz z oporem

Podczas procesu zakupowego zawsze pojawia się moment zawahania. Jak go zwalczyć? Znajdź jego przyczynę i zneutralizuj ją przy pomocy rozmowy. Jeśli klientka np. zastanawia się nad tym, czy potrzebuje kolejnego flakonu perfum, wyjaśnij jej, dlaczego warto dopasowywać zapach do okazji i nastroju.

Wypróbuj psychologię sprzedaży w praktyce!

Wykorzystując psychologię sprzedaży, możesz osiągać znakomite efekty i budować długofalowe relacje z klientkami. Od czego więc zacząć? Dołącz do Klubu Avon i zostań Konsultantką. Znana marka oferuje swoim Konsultantkom liczne bonusy, m.in. darmowe szkolenia, prezenty i brak limitów na zamówienia. To współpraca bez zobowiązań, na której możesz tylko skorzystać.

Czy Artykuł był pomocny?

Kliknij w gwiazdkę żeby ocenić!

Ocena 0 / 5. Wynik: 0

Brak ocen, bądź pierwszy!

Opublikuj komentarz

Fioza
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.